De visie van onze school.

Wij zijn een openbare Daltonschool. Dit houdt in dat wij de kernwaarden van het Daltononderwijs onderschrijven en actief uitvoeren. Klikt u hier voor meer informatie over onze Dalton identiteit. Onze werkwijze hebben wij vastgelegd in ons Daltonboek. Klikt u hier voor ons Daltonboek.

Ons onderwijs geven wij vanuit een gezamenlijke visie. Voor meer informatie over onze visie klikt u hier. Wat deze visie voor u en uw kind zal betekenen kunt u lezen in onze kernwaarden. Klikt u hier voor onze kernwaarden.

Openbaar onderwijs:
Dit is onze school. Wij willen dat uw kind zich hier goed voelt. Want de kinderen op onze school moeten veel leren. Ontdekken wat ze interessant vinden. Waar ze goed in zijn. En waar ze in geloven. Wij zijn een openbare school. Je mag bij ons jezelf zijn en zeggen wat je vindt. Wat je gelooft. Dat mag elk kind en elke leerkracht, want daardoor leren we van elkaar. We komen erachter dat we veel op elkaar lijken, maar soms ook verschillen. We leren om samen te werken en om respect voor elkaar te hebben. Onze school staat midden in de samenleving en gaat uit van de normen en waarden ván die samenleving. Zo krijgt ieder kind bij ons de kans om zich te ontwikkelen. Om kansen te grijpen en om een gelukkig kind te zijn. Wij willen op onze school dat elk kind weet: ik ben welkom. Klik op de link hieronder voor een filmpje met een korte uitleg over openbaar onderwijs.
https://youtu.be/c7gwamTsR1Y

Inzet subsidie kenniscentrum wetenschap en techniek

Onze school heeft een subsidie ontvangen voor de ontwikkeling van wetenschap en techniek. Wij hebben deze subsidie gebruikt om lesmateriaal aan te schaffen in het kader van wetenschap en techniek. Deze materialen kunnen de kinderen vanuit de kieskasten gebruiken. In de kieskasten zitten materialen die de lesdoelen van die periode ondersteunen. De kieskast wisselt dus per periode van inhoud. 

Vanuit de subsidie hebben we mooie materialen voor de kinderen kunnen aanschaffen waarmee ze zelfontdekkend kunnen leren. Het ondersteunt de leerdoelen en zorgt voor intrinsieke motivatie bij de leerlingen. Ze kunnen daadwerkelijk uitproberen, ontdekken, en al doende leren. Deze manier van leren sluit aan bij onze schoolbevolking.